Pojištění plavidel

Zaplacení příplatku vylučujícího odpovědnost za škody na plavidle vzniklou poškozením nebo odcizením plavidla.
Plavidla která si u nás zapůjčíte, si můžete za pár korun proti krádeži ale i poškození „připojistit“.

Ceník „připojištění“ plavidel
30,- Kč/den/plavidlo – cena za RAFTY 
20,- Kč/den/plavidlo – cena za KANOE (plastové i nafukovací), kajaky
Podmínkou při „pojištění“ proti krádeži je zabezpečení plavidel proti odcizení (vybavení na toto zabezpečení Vám
ZDARMA zapůjčíme).

Pojištění se vztahuje pouze na plavidla (pádla, vesty, barely a další maličkosti připojistit NELZE).
Lodě NEJSOU pojištěna proti utopení a proti „bouchnutí“ na sluníčku (tomu lze předcházet) ale pouze proti poškození a krádeži

Laminátové lodě, seakajaky a paddleboardy bohužel nelze pojistit proti poškození.

„Pojištění“ uzavíráme při předávání plavidel. Nelze dopojistit během plavby. 
Vztahuje se pouze na území ČR.
Poškození a krádeži plavidel je nutno předcházet!

Jak předcházet poškození a krádeži plavidel?

Tyto pokyny NUTNO DODRŽOVAT!  
V případě nedodržení bezpečnostních pokynů nemusí být na vzniklé škody brán zřetel.

1. Plavidla je nutno vždy, když nejsou pod trvalým dozorem, zabezpečit proti krádeži. 
K zajištění je nutno použít zabezpečovací prostředky (ocelové lanko o síle 4mm a bezpečnostní visací zámek)
zapůjčené pronajímatelem. 
Při zajištění proti krádeži pronajímatel požaduje svázat plavidla zabezpečovacím prostředkem k sobě, jde-li o
jedno plavidlo, pak k pevnému bodu (např. strom, zábradlí, atd.) 
2. U nafukovacích člunů je nájemce povinnen zabránit jejich prasknutí a tedy jednotlivé válce plavidel
upouštět, protože připojištění se na tuto škodu nevztahuje!!!
Vzduch se působením tepla rozpíná a ve válcích lodí vzniká velký tlak. Pokud je tlak zvýšený a vzduch není
upuštěn, díl obvykle ve švu praskne. 
Velké díly plavidel (dno a boky raftů a dna nafukovacích kánoí) mají přetlakové ventily. Tyto ventily samy
regulují tlak vzuchu a v případě potřeby vzduch upustí – proto někdy syčí. Proto se mohou nafukovat poměrně do pevna – dokud nezačnou
přepustné ventily  syšet.
Pokud je však odpoledne nebo 2. den chladněji, je třeba válec dofouknout. 
Naopak malé díly plavidel (sedáky a paluby) není nutné mít nafouknuté do tvrda, když jsou měkčí, lépe se na
nich sedí. Tyto díly navíc nejsou chlazené studenou vodou z řeky a rády praskají. JE NUTNÉ TLAK HLÍDAT A
UPOUŠTĚT!!! Stejně tak je třeba hlídat tlak bočních válců u nafukovacích kánoí!!!
Plavidla by však měla být trochu pevná – na měkkých lodích se špatně pluje, ale NESMÍ BÝT TVRDÉ jak beton.
Myslete na to, že vzduch neustále pracuje!!!